Grot - Afscheid - Terug - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joris Kock - WaarBenJij.nu Grot - Afscheid - Terug - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joris Kock - WaarBenJij.nu

Grot - Afscheid - Terug

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

10 Januari 2014 | Indonesië, Batavia

Jakarta, bekende grond onder de voeten. Het werk in het park zit erop en de reis richting Yogyakarta kan beginnen. Vanochtend vertrokken uit Cikananga en er na een kilometer achter komen dat er een deuk in een van de remschijven zit. Dan maar anderhalf uur wachten op de steilste helling van de omgeving totdat de lokale automonteur het gefikst had. Voor de rest was het een relatief rustige autorit van ongeveer 5 uur die redelijk vlug voorbij ging.
De laatste dagen in het park waren prima! Gezelligheid ten over en het werk werd steeds leuker. Eigenlijk is het heel erg jammer dat we nu alweer weg moesten van het park, we kwamen er net lekker in!

Zondag zijn we als een soort personeelsuitje naar een grot met waterval geweest, twee uur lang door de modder kruipen en klimmen. Op de laatste dag heb ik nog samen met Vico nieuwe 'furniture' voor de kakatoes gemaakt, wat inhield dat we met een kinderzaagje een dikke boom neer moesten halen.. Gunietun..

Voor de rest was het werken niet heel bijzonder meer, hetzelfde als alle andere dagen, hard werken maar wel heel leuk!

Gisteravond een afscheidskampvuur gemaakt, geprobeerd popcorn te maken met twee koekenpannen, de eerste lading lukte aardig, de tweede mislukte hopeloos. Vanochtend dus afscheid genomen van alle keepers, alle andere medewerkers en de andere vrijwilligers. Het zit erop, de stage voor de minor is afgesloten!

Nu zit ik dus weer in Jakarta, in het zelfde hostel als in het begin op dezelfde laptop als waar ik mijn eerste 2 blogs op heb getypt. Het treinkaartje voor morgenavond is gereserveerd en betaald, dus mijn reis alleen kan beginnen! Vanavond met zijn 6'en het vrije leven vieren in de clubs hier!

Daaaaaaaaaag!