Alleen. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joris Kock - WaarBenJij.nu Alleen. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joris Kock - WaarBenJij.nu

Alleen.

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

11 Januari 2014 | Indonesië, Batavia

Afscheid genomen van Mart en Daan om half 9 vanochtend, afscheid genomen van Lisa, Wiebren en Robin rond kwart voor 1 vanmiddag, nu zit ik hier alleen in Six Degrees te wachten tot ik naar Gambir kan gaan voor mijn nachttrein naar Yogya. Wat zijn de afgelopen weken toch ultiem snel gegaan! Alles wat nu nog resteert is een schamel weekje waarin ik een ander deel van Java ga ontdekken, een schamel weekje echter waar ik me al ruim een half jaar extreem op verheug! Ik ga een paar van de grootste hoogtepunten van Zuidoost-Azie bezoeken, bekijken en ondervinden!
Op de planning staan onder andere Borobudur, Merapi vulkaan, Prambanan en Bromo national park. Daarnaast zal ik de stad Yogyakarta zo goed mogelijk in me op proberen te nemen en de mensen daar te leren kennen.

De treinreis zal wel met een flinke kater voorbij gaan waarschijnlijk, gisteren met zijn 6'en het nachtleven van Jakarta ontdekt; we begonnen in de sportsbar Aphrodite waar we een hapje gegeten hebben en met een lekker biertje in de hand op 20 verschillende schermen naar o.a. Cricket, Basketbal, Voetbal, Vrouwenworstelen, Honkbal en Hockey konden kijken. Na een korte tussenstop bij het hostel gingen we richting Jakarta's Hard Rock cafe waar ik ongetwijfeld de beste coverband van Indonesie aan het werk heb gezien, het was perfect!
Na het Hard Rock cafe gingen we op zoek naar andere plekken waar we een feestje zouden kunnen bouwen, we wilden eerst naar Lot8, een club vlakbij het Hard Rock cafe maar die was zo leeg dat we even verder wilden kijken. Naast Lot8 stond een enorme loods, waarvan wij dachten dat het gewoon een 13-in-een-dozijnloods zou zijn bleek het een enorme nachtclub met de naam Empirica. We gingen naar binnen, het was gezellig!

Maar goed, nu zit ik dus alleen hier, mijn tijd te doden. Ik heb nu nog te veel tijd om al naar het station te gaan, maar te weinig tijd (en goesting) om nog iets in de stad te ondernemen, aangezien alles hier in deze stad met 20 miljoen inwoners ver van elkaar af ligt en de reistijd dus te lang zou zijn.

Ik denk dat ik maar weer een goeie douche ga nemen, wat na 4 weken koud water uit een grote bak scheppen een hele verademing was gisteren toen ik onder een warme douche stapte.

Gegroet!
Laat het avontuur beginnen!

  • 11 Januari 2014 - 09:55

    Lotte:

    Heel veel plezier met je laatste weekje Joor! Klinkt als een superervaring! Succes nog voor even :) xx

  • 11 Januari 2014 - 10:40

    Karlijn:

    Klinkt allemaal super Joris! Heel veel plezier nog je laatste week, geniet ervan!

    xxxx je ex klasgenootje

  • 11 Januari 2014 - 13:37

    Wies:

    Zo Joris! Wat gaat het snel, kan me de middag nog herinneren in de trein voordat je vertrok!
    Heel veel succes en plezier voor wat nog komen gaat. Sluit je laatste weekje goed af! Tot snel!

    X Wies

  • 12 Januari 2014 - 11:59

    Joost:

    Mooie verhalen Joris! Alweer een nachttrein, zal vast ultiem relaxt zijn zonder bvz en ik ;) Veel plezier nog die laatste week!

    Groetjes,

    Joost

  • 12 Januari 2014 - 16:59

    Mariette:

    He joris,
    De tijd vliegt om, nu ben je alweer in de laatste fase van je reis. Heeeel veeel plezier en ik hoop dat alle wensen en verwachtingen voor deze reis uitkomen!!!
    Groet, mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 9321

Voorgaande reizen:

13 December 2013 - 19 Januari 2014

Indonesië

Landen bezocht: